Missie & Visie

Visie en missie van Stichting Le Fay

VISIE

Theater is de kunstvorm van het moment. Het bestaat alleen in het nu. Daarom is theater bij uitstek de kunstvorm om mensen te verbinden, met ontmoeting en uitwisseling als gevolg. De een geeft vanuit zijn kern om de ander in zijn kern te kunnen raken. Daarbij zijn gelijkwaardigheid en kwetsbaarheid van essentieel belang. Als iemand zich in zijn kern gezien weet en ruimte krijgt, kan hij in zijn kracht komen. Kunst gaat buiten de gebaande wegen en kan vormen doorbreken, zodat die ruimte ontstaat. De maker inspireert zijn publiek en andersom. Zo wordt het publiek deelgenoot van het maakproces. De uitwerking van theater gaat verder dan het moment en kan iets nieuws in beweging zetten in een persoon en zelfs in onze maatschappij.

MISSIE

Wij willen zoveel mogelijk mensen in aanraking brengen met kunst. Daartoe faciliteren we cultuurmakers die kwalitatief inhoudelijke muziek- en theaterproducties maken voor kwetsbare doelgroepen. Voorstellingen met een maatschappelijke doelstelling die raken, openen en in beweging zetten. Wederkerigheid en gelijkwaardigheid zijn hierbij uitgangspunt. Vanuit deze producties willen we het opbouwen van een community stimuleren, met de focus op Almere en Flevoland. Stichting Le Fay wil hierin een verbindende rol vervullen, zodat theatermakers, musici, beeldend kunstenaars en andere professionals in het culturele makersveld elkaar kunnen vinden en samen nieuwe projecten kunnen ontwikkelen in het sociaal-cultureel domein.